ویدئو | سیل در بغلان افغانستان به روایت تصویر هلال احمر از ارسال اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد آغاز موج جدید بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در افغانستان از جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بار تغییرات اقلیمی بر دوش مردم غریب افغانستان هلال‌احمر افغانستان از ایران برای کمک به سیل‌زدگان بغلان درخواست کمک کرد ۵ ناشر افغانستانی در نمایشگاه سی‌وششم کتاب تهران رئیس کل موزه ملی ایران: ما باید میراث افغانستان را به درستی به جهان معرفی کنیم به بهانه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران | با چهار رمان معروف با موضوع افغانستان آشنا شوید احتمال بارندگی شدید در ۲۲ ولایت افغانستان در روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به آخرین آمار تلفات در سیل افغانستان (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکید کاظمی قمی بر اهمیت گروه تماس منطقه‌ای ثبات افغانستان دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر: سازمان‌ملل قاچاق موادمخدر از افغانستان را تهدید در نظر بگیرد گزارش سازمان ملل از سیل افغانستان | ۱۸۰ تن کشته شدند و نزدیک به ۹ هزار خانه تخریب شد امیرعبداللهیان خواستار توجه جدی سازمان ملل به وضعیت مهاجران افغانستانی شد هشدار هواشناسی افغانستان در رابطه با احتمال وقوع باد‌های شدید وزیر حج طالبان با اردوغان دیدار کرد باقری: حضور آمریکا نقش مهمی در گسترش ناامنی در افغانستان داشت + فیلم تقدیر مقام طالبان از کمک ایران به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان هرات آمادگی هلال احمر برای امدادرسانی به سیل زدگان افغانستان کاظمی قمی از آمادگی ایران برای ارسال کمک به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد
سرخط خبرها

۳۵ شهید راه دانایی

  • کد خبر: ۱۲۸۰۲۶
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
۳۵ شهید راه دانایی
نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرده است که در حمله روز جمعه داعش به «آموزشگاه کاج» در غرب کابل دست کم ۳۵ نفر شهید و ۸۲ نفر دیگر مجروح شده اند.

نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرده است که در حمله روز جمعه داعش به «آموزشگاه کاج» در غرب کابل دست کم ۳۵ نفر شهید و ۸۲ نفر دیگر مجروح شده اند. در تصویری که در فضای مجازی از شهدای این انفجار ناجوانمردانه دست به دست می‌شود، بیشتر شهدای این حمله دخترانی بوده اند که روز جمعه برای شرکت در یک کنکور آزمایشی به این مرکز آموزشی رفته اند.

حمله به دانش آموزان افغانستانی شیعه مذهب اتفاق تازه‌ای نیست. موج حملات داعش به مراکز آموزشی شیعیان در غرب کابل از سال ۱۳۹۷ آغاز شد. روز ۲۴ مرداد سال ۱۳۹۷ یک عامل انتحاری وارد مجتمع آموزشی «مهدی موعود» در غرب شهر کابل، محله‌ای شیعه نشین، شد و جلیقه حاوی مواد انفجاری خود را منفجر کرد.

در این حادثه بیش از ۵۰ دانش آموز جان خود را از دست دادند. مردم افغانستان نام «شهدای دانایی» را بر آن‌ها گذاشتند و محل دفنشان در غرب کابل به «تپه شهدای دانایی» شهرت یافت. از آن زمان تاکنون داعش در چند حمله دیگر دانش آموزان شیعه مذهب افغانستانی را هدف قرار داده است و نه تنها این انفجار‌ها باعث عقب نشینی دانش آموزان از ادامه تحصیل نشد که کلاس‌های درس با کیفیت بیشتری برگزار شد و شوق آموختن در میان دانش آموزان افغانستانی شدت بیشتری گرفت.

نوع و جامعه هدف این انفجار‌ها باعث شده است که نهاد‌های مختلف حقوق بشری این اقدام داعش را «نسل کشی» قلمداد کنند و درباره ادامه این حملات به جامعه شیعیان افغانستان هشدار دهند. جامعه‌ای که در طول تاریخ جمعیتی مظلوم و بی دفاع بوده اند که اسناد زیادی درباره تلاش برای سرکوب آن‌ها وجود دارد.

۳۵ شهید راه دانایی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->